Działalność targowa na rynku krajowym i zagranicznym na rzecz promocji turystycznej województwa opolskiego to jeden z głównych elementów funkcjonowania Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Większość imprez targowo - wystawienniczych odbywa się we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego, członkami OROT i innymi partnerami. Działania promocyjne obejmują sąsiadujące z Opolszczyzną województwa, a także państwa graniczące z Polską. Przez wszystkie lata działalności OROT, nasze województwo było promowane na targach krajowych: w Warszawie, Poznaniu, Opolu, Sosnowcu, Katowicach, Wrocławiu, Kłodzku, Jeleniej Górze, Łodzi, Kielcach, Wałbrzychu, Szczecinie. Na rynkach zagranicznych prezentowaliśmy się m.in.: w Berlinie, Lipsku, Poczdamie, Dreźnie, Essen, Monachium, Stuttgarcie, Hamburgu, Brukseli, Pradze, Brnie, Hradec Kralove, Ołomuńcu, Ostravie i Budapeszcie.
Dzięki kooperacji z Polską Organizacją Turystyczną oraz jej zagranicznymi ośrodkami, Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna może promować województwo opolskie na rynkach zagranicznych, przekazując najświeższe informacje z regionu, aktualne wydawnictwa promocyjne, a także współorganizując imprezy study - tour oraz study - press. Dzięki bardzo dobrej współpracy i wypracowanym przez lata kontaktom, Opolszczyznę odwiedzili już goście z Belgii, Finlandii, Japonii, Łotwy, Niemiec, Republiki Czeskiej, Rosji, Ukrainy, Węgier i Włoch.
Efektem takich wizyt są liczne publikacje i artykuły prasowe, programy telewizyjne oraz radiowe na temat atrakcyjności turystycznej regionu. Dzięki realizacji jednej z takich imprez, opolska oferta turystyczna trafiła do katalogu japońskiego biura podróży.