W dniach 12-14 luty 2016 r. odbyła się 27 edycja największych w Polsce targów turystycznych: Targi Regionów
i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2016 w Poznaniu, czyli turystyczne wydarzenie, na którym województwa opolskiego nie mogło zabraknąć. Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna promowała Śląsk Opolski wspólnie
z Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego, Parkiem Nauki i Rozrywki w Krasiejowie, Cepelią Opolską, Miastem Opole oraz Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu.
Targi odbyły się w nowym terminie (wcześniej październik) dzięki temu zwiedzający zapoznali się z najlepszymi ofertami wyjazdów, gotowymi katalogami, czy też nowymi produktami turystycznymi tuż przed okresem wyjazdów Wielkanocnych, na majówkę, czy też wakacje. W tym samym czasie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się wydarzenia trzech pasji, poza turystyką, czyli targi Wędkarstwa RYBOMANIA, Myślistwa KNIEJE, Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych BOATEX. Cztery tak interesujące imprezy spowodowały bardzo duże zainteresowanie co przełożyło się na dużą frekwencję wśród zwiedzających.
W trakcie Targów Tour Salon odbywały się różnorodne spotkania m.in. z blogerami a także liczne konferencje. Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna wzięła czynny udział w jednej z najważniejszych konferencji - Dzień Ekspercki Polskiej Organizacji Turystycznej Turystka kulinarna Polski Hit czyli: „Jak uczynić z restauracji ambasadę smaku miasta, regionu, kraju – czyli jak przyciągnąć i co zaoferować turyście w restauracji”. W trakcie konferencji OROT zaprezentowała zebranym gościom prelekcję pt.: „Jak smakuje turystom Opolskie. Prezentacja szlaku kulinarnego – Opolski Bifyj i oferty turystycznej restauracji członkowskich”. Dzięki jednym z najaktywniejszych członków Szlaku Kulinarnego Województwa Opolskiego prezentacja OROT została wzbogacona również o prelekcję Zamku w Mosznej oraz Hotelu Dębowe Wzgórze z Pokrzywnej.
Na targach nie mogło zabraknąć Opolskiej Porcelany. Dzięki stałej i owocnej współpracy z Cepelią Opolską, na stoisku odbywały się warsztaty malowania porcelany oryginalnymi farbami stosowanymi na co dzień przez twórców ludowych. Warsztaty te cieszyły się ogromną popularnością zarówno wśród dzieci jak i dorosłych. Po raz pierwszy udział w targach turystycznych wzięło Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, które dzięki Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej mogło prezentować multimedialną wystawę, stanowiącą zapowiedź planowanego otwarcia obiektu latem tego roku. Dzięki rozpowszechnieniu wśród ogólnopolskich mediów informacji o obecności Muzeum, na stoisku OROT odbyło się spotkanie dla dziennikarzy oraz osób/instytucji zainteresowanych współpracą. Na znajdującej się w hali wystawowej Scenie, Przedstawiciel Muzeum dwukrotnie prezentował obiekt pod hasłem „Piosenka jest dobra na wszystko” zachęcając tym samym do oglądnięcia na scenie filmów z serii „Historia jednego przeboju”.
Na stoisku OROT zwiedzający mogli wziąć udział w Konkursie PoznajOpole i Opolszczyznę. Nagrody w formie voucherów jak i biletów wstępu ufundowały takie obiekty i instytucje jak: Park Nauki i Rozrywki w Krasiejowie, Hotel Szara Willa z Opola, Hotel Festiwal z Opola, Hotel DeSilva z Opola, Hotel Mercure z Opola, Park Miniatur w Olszowej, Opolski Teatr Lalki i Aktora, Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu oraz Opolski Ogród Zoologiczny.
Na stoisku województwa opolskiego zwiedzający poszukiwali głównie map z Regionu, bazy noclegowej, szlaków rowerowych jak i wodnych a także wydawnictw związanych typowo z kuchnią tradycyjną.