Od początku istnienia Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej działalność targowa na rynku krajowym i zagranicznym na rzecz promocji turystycznej województwa opolskiego była jednym z najważniejszych elementów funkcjonowania. Większość imprez o charakterze targowym i wystawienniczym odbywa się na zasadach współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi, Urzędem Marszałkowskim Województwa Opolskiego, członkami OROT oraz innymi partnerami. Wybór udziału w konkretnych przedsięwzięciach odbywa się na podstawie analiz zapotrzebowania rynku, stąd też te działania promocyjne obejmują często swoim zasięgiem sąsiadujące z Opolszczyzną województwa, a także państwa graniczące z województwem opolskim. Przez wszystkie lata działalności OROT województwo opolskie było promowane w kraju na targach w Warszawie, Poznaniu, Opolu, Sosnowcu, Katowicach, Wrocławiu, Kłodzku, Jeleniej Górze, Łodzi, Kielcach, Wałbrzychu, Szczecinie. Na rynkach zagranicznych Opolszczyzna prezentowała się m.in. w Berlinie, Lipsku, Poczdamie, Dreźnie, Essen, Monachium, Stuttgarcie, Hamburgu, Brukseli, Pradze, Brnie, Hradec Kralove, Ołomuńcu, Ostravie oraz Budapeszcie.
Dzięki kooperacji z Polską Organizacją Turystyczną oraz jej zagranicznymi ośrodkami, Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna może promować województwo opolskie na rynkach zagranicznych, przekazując najświeższe informacje z regionu, aktualne wydawnictwa promocyjne, a także współorganizując imprezy study - tour oraz study - press. Dzięki bardzo dobrej współpracy i wypracowanym przez lata kontaktom, Opolszczyznę odwiedzili już goście z Belgii, Finlandii, Japonii, Łotwy, Niemiec, Republiki Czeskiej, Rosji, Ukrainy, Węgier i Włoch.
Efektem takich wizyt są liczne publikacje i artykuły prasowe, programy telewizyjne oraz radiowe na temat atrakcyjności turystycznej regionu. Dzięki realizacji jednej z takich imprez, opolska oferta turystyczna trafiła do katalogu japońskiego biura podróży.