W dniach 25.09. -27.09.2008 r. odbyły się już XVI Międzynarodowe Targi Turystyczne TT WARSAW Tour&Travel 2008. Impreza powstaje dzięki współpracy wielu instytucji i organizacji turystycznych, co podnosi jej poziom pod względem merytorycznym. Każdej edycji towarzyszą spotkania baranżowe, prezentacje gości z zagranicy, konferencje, warsztaty i liczne seminaria. Głównym celem targów jest prezentacja polskich walorów turystycznych na arenie międzynarodowej, ale przede wszystkim pokazanie oferty turystycznej z całej Polski i różnych zakątków świata. Wśród tegorocznych wystawców można było znaleźć narodowe organizacje turystyczne, touroperatorów i agencje turystyczne, ośrodki wypoczynkowe oraz wellness & spa, hotele, pensjonaty, uzdrowiska i sanatoria, przewoźników, portale turystyczne i elektroniczne systemy rezerwacji, izby i stowarzyszenia branży turystycznej, firmy ubezpieczeniowe i wydawnictwa turystyczne.
Opolska Regionalna Organizacja Turystyczny, przy współpracy z Urzędzem Marszałkowskim Województwa Opolskiego, wystawiała się w pawilonie narodowym, wraz z pozostałymi organizacjami turystycznymi z polskich regionów. W ofercie prezentującej Opolszczyznę znalazły się m.in. wydawnictwa OROT i Urzędu Marszałkowskiego prezentujące najciekawsze miejsca regionu, a w tym przewodnik "Atrakcje turystyczne Śląska Opolskiego" w czterech wersjach językowych. Ponadto oferowaliśmy mapy tematyczne z zabytkami, tradycyjnymi potrawami, ciekawostkami przyrodniczymi oraz mapy rowerowe po województwie. Osoby odwiedzające nasze stoisko najczęściej pytały o zamki i pałace Opolszczyzny i Dinopark w Krasiejowie. Nasze stoisko odwiedzili m.in. Pan Mirosław Drzewiecki - Minister Sportu i Turystyki, Pani Katarzyna Sobierajska - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki oraz Pani Teresa Karol - Wicemarszałek Województwa Opolskiego. Patronat honorowy nad targami objęli:
Mirosław Drzewiecki - Minister Sportu i Turystyki
Hanna Gronkiewicz-Waltz - Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
TT Warsaw - biznes bez granic
Targi połączono z obchodami Światowych Dni Turystyki. W ramach tych obchodów, w pierwszym dniu targów zaprezentowano spoty reklamowe kampanii CNN - promocja Polski, jako kraju będącego ważnym punktem na mapie turystycznej świata.