Polecamy
  • PL
  • EN
  • DE
  • CZ
  • RS
  • FR
Serwis internetowy Visitopolskie
Logo Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna

BAJKOWY URLOP W POLSCE - KAMPANIA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT PROMUJMY POLSKĘ RAZEM w OPOLU

„Bajkowy urlop w Polsce” w Opolu!

W piątek 12 września 2014 roku, w Opolu miało miejsce niezwykłe wydarzenie – podsumowanie kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej pn. „Bajkowy urlop w Polsce”.

W trakcie imprezy podsumowano dotychczasowe działania zrealizowane w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, prowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną (POT) w latach 2010-2014. Celem tego wielkiego przedsięwzięcia była promocja turystycznych atrakcji Polski w kraju i za granicą. Kampania promocyjna miała na celu nie tylko zachęcenie do odwiedzenia Polski, ale także przełamanie stereotypów i pokazanie Polski nowoczesnej, inspirującej, z unikatowymi walorami turystycznymi. Polska promowana była, jako kraj młody duchem, który stawia na kreatywność i odważnie stosuje nowoczesne rozwiązania.

Nietypowe podsumowanie dotychczasowych działań w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, to cykl szesnastu akcji promocyjnych w każdym z województw. Odbywały się one od czerwca do września 2014 roku i były okazją do zaprezentowania działań zrealizowanych w ramach projektu, ale przede wszystkim pokazania potencjału turystycznego poszczególnych regionów.

Na specjalnie przygotowanej scenie na Pl. Kopernika w Opolu, w ramach dodatkowych atrakcji towarzyszących tej akcji, była możliwość spróbowania swoich aktorskich sił pod okiem aktorki Katarzyny Cichopek i odegrania scenki inspirowanej walorami turystycznymi regionu. Inscenizacjom towarzyszyła bajkowa aranżacja i rekwizyty nawiązujące do bajkowego motywu, który był stosowany w reklamach opolskiego w trakcie kampanii realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. Każda z osób, która odważyła się przedstawić „bajkową scenkę”, inspirowaną atrakcjami turystycznymi regionu, ma szansę zostać prawdziwą gwiazdą – twarzą opolskiego! Plenerowe imprezy w poszczególnych województwach będą mieć bowiem kontynuację w ramach – tym razem już ogólnopolskiego – konkursu „Zostań twarzą regionu”. Udział w konkursie mogą wziąć wszyscy autorzy scenicznych inscenizacji, a dla zwycięzców Polska Organizacja Turystyczna przygotowała niezwykłą nagrodę: możliwość udziału w prawdziwej kampanii reklamowej! W każdym z regionów wyłonione zostanie – w efekcie najpierw głosowania internautów, a później werdyktu jury – po jednej, najciekawszej bajkowo-turystycznej inscenizacji. Ich autorzy, laureaci konkursu, będą mogli zobaczyć się na ponad 250 bilboardach, które zawisną na terenie całego kraju, a dodatkowo otrzymają honoraria w wysokości 2000 złotych. Wszystkie szczegóły i zasady konkursu zamieszczone są na stronie twarzregionu.pl.

          Warto dodać, iż dzień 12 września 2014 roku był swego rodzaju świętem turystyki na Opolszczyźnie. Tego dnia, w ramach opolskiej edycji kampanii „Bajkowy urlop w Polsce”, oprócz sceny na Placu Kopernika przy Galerii Handlowej SOLARIS w Opolu, zorganizowano konferencję w Hotelu „Szara Willa”, podczas której podsumowano założenia oraz zrealizowane cele projektu „Promujmy Polskę Razem”. Polską Organizację Turystyczną reprezentował m.in. Wiceprezes - Pan Bartłomiej Walas. Natomiast województwo opolskie reprezentowała Członkini Zarządu Województwa Opolskiego - Pani Barbara Kamińska. Także lokalne media licznie uczestniczyły w tym wydarzeniu, w efekcie czego pojawiły się publikacje, materiały prasowe oraz telewizyjne relacje. Po konferencji wręczono także certyfikaty, statuetkioraz zestawy „Opolskiej Porcelany” dla laureatów konkursu Na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Opolskiego 2014 Certyfikat OROTktórego organizatorem była Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna. Zwycięzcami konkursu są:

-    Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Opolu za produkt pn. „Wieża Piastowska w Opolu”,

- Muzeum Śląska Opolskiego w Opolu za produkt pn. „Kamienica Czynszowa. Wnętrza mieszczańskie z lat 1890 – 1945”,

- Lokalna Grupa Działania Stobrawski Zielony Szlak za produkt „Odpocznij na Stobrawskim Zielonym Szlaku”,

-  Dzika Chata za produkt pn. „Dzika Chata – zintegrowane organizowanie aktywnego wypoczynku w Dolinie Małej Panwi”,

-   Muzeum Gazownictwa w Paczkowie za produkt pn. „Muzeum Gazownictwa w Paczkowie”.

Kapituła Konkursu wyłoniła również produkt, który będzie reprezentował Opolszczyznę w walce o „Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej”. Będzie nim JuraPark w Krasiejowie, który jest jedną z największych atrakcji turystycznych województwa opolskiego. Na zakończenie odbyła się konferencja branżowa na temat „Systemu Informacji Turystycznej”, podczas której zaprezentowano założenia Polskiego Systemu Informacji Turystycznej oraz poziomu rozwoju informacji turystycznej w województwie opolskim. Z kolei, gość specjalny OROT, Prezes Stowarzyszenia Punktów Informacji Turystycznej w Republice Czeskiej - Pan Pavel Hlaváč zaprezentował zasady funkcjonowania systemu informacji turystycznej u naszych południowych sąsiadów.

 

 

 

Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna
Projekt i realizacja: netkoncept.com
SkyCMS strony i portale internetowe