W dniu 4 listopada 2022 r. OROT zorganizowała szkolenie pn. „Social media w aktywnej promocji regionu i marki”.
Szkolenie zorganizowane w Centrum Szkoleniowo - Konferencyjnym „Ostrówek”, w sali Znaku Rodła, przy ul. Piastowskiej 14 w Opolu (dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Opolskiego), przeznaczone było dla pracowników punktów i centrów Informacji Turystycznych oraz przedstawicieli branży turystycznej województwa opolskiego.
Poruszane tematy na szkoleniu to m.in.:
- Linia graficzna i korzyści z jej zastosowania.
- Sposób budowania linii graficznej jej elastyczność w przypadku kilku rodzajów postów.
- Zasady doboru grafik i materiałów zdjęciowych w social mediach pod kątem linii graficznej.
- Darmowe narzędzia do tworzenia linii graficznych dla fanpage lub wydarzeń.
- Tworzenie i publikacja materiałów filmowych za pomocą telefonów komórkowych na potrzeby mediów społecznościowych.
- Warsztaty, na których w praktyce wykorzystano wiedzę dotyczącą tworzenia atrakcyjnych i angażujących materiałów filmowych.
- Aplikacje wspomagające obróbkę materiału filmowego.
- Źródła inspiracji i nowości video na social mediach.
Szkolenie zostało zorganizowane ze środków Polskiej Organizacji Turystycznej.